Fervent authentic branding

OR training en advies & begeleiding bij reorganisatie en overname

06 - 47 140 684             [email protected]

Authentic personal branding & Authentic Corporate branding

#methode

Brands

Een brand is het beste te vertalen als een 'merk'. Het is de passie, de drive die iemand motiveert te doen wat hij doet (of niet doet). Het is ook het beeld of het gevoel dat iemand anders over u / de organisatie heeft.

Door de methode te doorlopen en de ambitie, sterktes/zwaktes en kritische succes factoren in kaart te brengen, wordt een 'personal brand' voor de medewerkers en een 'corporate brand' voor de organisatie geformuleerd. 

Voorbeelden van Personal brands zijn:   

Corporate brands:

  • Oprah Winfrey > warmte en empowerment van vrouwen

Nokia > Connecting people


  • Albert Einstein > een zachtaardig genie

Volvo > Persoonlijk - Duurzaam - Veilig

Verantwoordelijkheid

Door medewerkers in te zetten vanuit hun personal brand, waardoor de organisatie gedragen wordt door de medewerkers, worden kwaliteiten optimaal voor het bedrijf benut en ingezet. Zo staan de 'juiste poppetjes op de juiste plek'.

Gelijktijdig voelen medewerkers zich op waarde geschat en verantwoordelijk voor hun takenpakket en de organisatie.

Deze human alignment is noodzakelijk voor dynamisch management, zeker nu, in tijden van duurzame en leeftijdsbewuste inzet van medewerkers en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Door de personal brand, de passie, van de medewerkers te verbinden met de authentieke corporate brand, de missie en visie van de organisatie, kunnen processen geoptimaliseerd worden en zal het rendement van zowel de geĆÆnvesteerde energie als de ROI zichtbaar worden vergroot. Daarnaast zal het ziekte verzuim naar beneden gaan.                                 

Meerwaarde

De meerwaarde van deze methode komt naar voren in de integrale, holistische aanpak. Processen / veranderingen worden doorgevoerd, met behoud van draagvlak op alle fronten van de organisatie, doordat het bedrijf gedragen wordt door de medewerkers. Dit wordt uitgewerkt in 4 'perspectieven'; intern, extern, kennis/leren en financieel. Deze methode is dus ook geschikt om analyses uit te voeren.

Wanneer een van de perspectieven meer of minder gewicht krijgt in het geheel, ontstaat er een onbalans. Deze wordt opgemerkt en aangepakt, in die laag van de organisatie / op dat perspectief waar de onbalans zich voordoet, doordat de methode, indien juist gehanteerd, altijd in beweging blijft en constant wordt geƫvalueerd en bijgesteld. Zo worden niet alleen op korte, maar ook op lange termijn resultaten gegarandeerd.

Meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

0